RSSfacebooktwitter

* برای مشاهده لیست قیمت هاایمیل خود را وارد نمایید، بلافاصله لینک ورود به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

تماس با ما
تعداد بازدید: 30530
چاپ

کارخانه آسفالت از مجموعه محصولات اصلی گروه ماشین سازی مگاماشین طراحی و تولید کارخانه آسفالت گرم در دو نوع افقی و عمودی(برج آسفالت)و آسفالت سرد می باشد. مجموعه مگاماشین با استفاده از دانش و تجربه کارکنان خود توانسته است تا، پس از ساخت و راه اندازی چندین کارخانه بچینگ بتن و کارخانه ماسه شوئی به این توانائی دست یابد، تا در ساخت و طراحی کارخانه آسفالت گرم علاوه بر برج آسفالت اقدام به طراحی کارخانه ی آسفالت افقی در ظرفیت 30 ،45  ، 60 تنی نماید.

 گروه مگاماشین کارخانه آسفالت گرم  عمودی(برج آسفالت)را در ظرفیت 120 ، 160 و 240 تن در ساعت تولید و عرضه می نماید.

 

 

 مشخصات محصولات:

تعاریف

 -آسفالت:

 آسفالت ترکیب شن و ماسه با مواد پوششی و چسبان(قیر) و پر کننده بین شن و ماسه(فیلر)است: که توسط ماشین آلات مخصوص و با میزان ترکیب مشخص مخلوط می شود. آسفالت از نظر نوع به دو نوع آسفالت گرم و آسفالت سرد طبقه بندی می شوند، در تولید آسفالت سرد مصالح شن و ماسه بدونه اینکه گرم شوند با قیر مخلوط شده و برای استفاده بارگیری می شود.

 کارخانه آسفالت گرم در دو نوع طراحی و ساخته می شود.

 1-تولید مداوم (درام میکسر Continuous (Drum Mixer.

 این نوع از کارخانه آسفالت به حالت افقی طراحی شده و تولید آسفالت گرم به حالت خطی و بدونه وقفه انجام می گیرد. کنترل مقدار مصالح در کارخانه افقی به صورت حجمی می باشد.

 2-کارخانه آسفالت گرم Asphalt plant.

  در این نوع از کارخانه آسفالت شن و ماسه پس از پخت بوسیله الواتور به برج آسفالت هدایت می شود و در آنجاست که عمل سرند، توزین و میکس مصالح انجام می شود.

  * بین انواع ذکر شده نوع آسفالت پلانت بیشترین ظرفیت تولید را دارد.

  * کارخانه های آسفالت گرم به هر شکل که طراحی و ساخته شوند در کل شامل تجهیزات زیر خواهند بود.

1-فیدر مصالح سرد:

فیدر یا هاپر ذخیره مصالح سرد در کارخانه آسفالت اولین دستگاهی است که مصالح در آن ذخیره و به تدریج و با حجم قابل کنترل با استفاده از نوار نقاله به دستگاه پخت(خشک کن)Dryer فرستاده می شود. فیدر مصالح سرد در کارخانه آسفالت معمولا دارای بین(هاپر)هائی برای نگهداری 4 نوع مصالح میباشد.

2-نوار نقاله:

پس از فیدر نوارنقاله قرار دارد که مصالح را از فیدر به درایر(خشک کن)انتقال می دهد.

3-درایر یا خشک کن:

 در کارخانه آسفالت گرم اصلی ترین قسمت، دستگاه درایر آن میباشد که ضمن خشک کردن شن و ماسه عمل داغ کردن را نیز انجام میدهد.

 * درایر در کارخانه های عمودی یا برج آسفالت تنها کار پخت را انجام میدهد، ولی در نوع افقی¹ علاوه بر این کار وظیفه میکس کردن را نیز دارد و با اضافه کردن قیر و فیلر آسفالت را آماده تحویل می کند.

4-الواتور یا بالا بر:

 برای انتقال شن و ماسه داغ حاصله از دستگاه درایر به برج آسفالت و نیز فیلر از الواتور یا بالابر کاسه ای با کاسه های فلزی و زنجیر  استفاده می شود.

5-برج آسفالت:

در کارخانه های آسفالت عمودی سیستم سرند، توزین و میکس در مجموعه برج آسفالت قرار گرفته در این نوع خط تولید آسفالت گرم مصالح مورد نیاز بوسیله الواتور به برج انتقال می یابد.

 تجهیزات تشکیل دهنده برج آسفالت گرم عبارتند از:

 5-1-سرند:

 برای غربال و دانه بندی مصالح در برج آسفالت از سرند استفاده می شود این سرند سه طبقه بوده و شن و ماسه را در 4 اندازه از هم جدا می کند و با استفاده از سیستم ویبراتوری عمل میکند.

 5-2-بین ذخیره:

 پس از سرند کردن شن و ماسه در برج آسفالت مصالح دانه بندی شده به هاپری ریخته می شود که در این قسمت مواد به تدریج و مطابق با طرح اختلاط به بین(باسکول)ریخته می شود.

 5-3-بین توزین(باسکول):

 در برج آسفالت قسمتی به نام هاپر توزین تعبیه شده تا مصالح طبق وزن و به میزان مشخص شده در طرح اختلاط توزین و به میکسر انتقال یابد.

 5-4-میکسر:

 میکسر در برج آسفالت گرم در آخرین قسمت با مخلوط کردن شن و ماسه به همراه قیر و فیلر آسفالت را آماده برای بار گیری میکند. میکسر برج آسفالت از نوع توین شفت بوده و بسته به اندازه مخزن میکسر ظرفیت کارخانه آسفلت را نیز معلوم می کند.

 5-5-بین ذخیره نهائی:

 برای جلوگیری از اتلاف زمان در اثنای جابجائی کامیون مخزنی تعبیه شد، تا آسفالت تولید شده در فاصله ی زمانی بارگیری در آن ذخیره می شود و به محض استقرار کامیون آسفالت گرم آماده، تخلیه شود.

 6-اسکروی فیلر:

 یکی از مواد تشکیل دهنده آسفالت فیلر است فیلر ترکیبی از دوده ی درایر و گردوغبار شن و ماسه می باشد( در برخی مواقع از آهک یا مواد دیگر استفاده می شود) که با ترکیب وزنی مشخص به محصول نهائی اضافه می شود. برای انتقال آن از مخزن مولتی سیکلن به محل توزین، از اسکرو و در برج آسفالت به همراه اسکرو از الواتور استفاده می شود.

7-باسکول قیر:

 در ترکیب آسفالت میزان قیر نقش مهمی و تعیین کننده ای در کیفیت آسفالت دارد به همین دلیل با استفاده از سیستم توزین مقدار ترکیبی آن دقیقا کنترل می شود. امروزه با استفاده از لودسل های دیجیتالی و نمایشگر ها این کار به سهولت انجام میگیرد.

8-اویل هیتر یا گرم کن روغن:

 برای گرم نگهداشتن قیر در فلکس مخصوص و نیز در مسیر انتقال به باسول و در نهایت به میکسر و مسیر برگشت از روغن داغ استفاده می شود. روغن تا دمای 200 درجه در اویل هیتر محصوص گرم  می شود. سیستم مشعل و پمپاژ اویل هیترهای امروزی خودکار و تمام اتوماتیک می باشد که کار با آن را آسان کرده است.

9-فلکس قیر:

 محل نگهداری قیر که در آن قیر به حالت مایع نگهداری می شود. برای حفظ خواص قیر درجه حرارت قیر در حالت مایع نباید بیشتر از 165 درجه سانتی گراد باشد.

10-فن(دمنده):

 برای مکش گردوغبار از داخل درایر، سرند، میکسر و تمام قسمتهایی که مصالح همراه با گردوغبار در آنجا وجود دارد از فن(دمنده)استفاده می شود.

11-فیلتر مولتی سیکلن:

 گردوغبار همراه هوائی که بوسیله فن مکیده شده در مرحله اول به واحد مولتی سیکلن(Multi cyclone)دمیده می شود تا با استفاده از جرم مخصوص و سیستم گریز از مرکز گردوغبارهای درشت دانه همراه هوا از آن جداشده و در قسمت پائین آن انبار تا به عنوان فیلر از آن استفاده شود.

12-فیلتر بارانی:

 هوائی که از غبارگیر مولتی سیکلن بیرون دمیده می شود، هنوز مقدار قابل توجهی دوده و ذرات ریز خاک را به همراه دارد برای جداکردن آنها از فیلتر ثانویه که به روش بارانی عمل می کند، استفاده می شود. هوائی که از این فیلتر عبور می کند در معرض قطرات آب اسپری شده قرار گرفته و ذرات دوده و گردغبار از هوا جدا می شود.

13-مخزن آب:

 در کارخانه های آسفالت برای استفاده بهینه از آب موجود و باز گرداندن آب باقی مانده به چرخه تولید و نیز ته نشین شدن ذرات همراه آب از حوضچه استفاده میشود. این حوضچه ها طبق برانه زمان بندی شده رسوب گیری شده و دوباره آماده به کار می شود.

14-درام میکسر:

 کارخانه آسفالت افقی با تغییراتی که در درایر آن صورت گرفته است نیازی به استفاده از میکسر توین شفت، بین ها و در کل برج آسفالت ندارد، دراین نوع طراحی عمل میکس در قسمت انتهائی درایر انجام شده و آسفالت کامل از انتهای درام میکسر برای بارگیری آماده می شود که با استفاده از نوار نقاله بارگیری خواهد شد.

 


 

کارخانه آسفالت عمودی

 

مشخصات مدل  
120  160  240 کارخانه آسفالت عمودی
 فیدر مصالح سرد 4×20 ton
5×20 ton 6×20 ton
 نوار نقاله مادر 120 t/h 160 t/h 240 t/h
 درایر 1.9×6 _ 11 kw 1.9×6 _ 11 kw 1.9×6 _ 11 kw
 الواتور مصالح گرم  125×65 _ 11 kw 125×65 _ 11 kw  140×65 _ 11 kw
 الواتور فیلر  100×55_7.7 kw  100×55 _ 7.7 kw  125×65 _ 11 kw
 اسکرو فیلر  8" _ 6m
  8" _ 6m     10" _ 6m
 سرند 7.5 kw _ 3 step
11 kw _ 3 step  11 kw _ 3 step  
 باسکول مصالح
2 M³ _ 4×2 ton 3 M³ _ 4×3 ton   4 M³ _ 4×3 ton
 میکسر 1 m³
 1.5 m³ 2 m³
 مولتی سیکلن
30×8"  30×8" 30×8"
 فن/دمنده 45 kw _ 1450 rpm 45 kw _ 1450 rpm
55 kw _ 1450 rpm
 فیلتر بارانی Ø190 _ 100 water jet QTY.
Ø190 _ 100 water jet Ø190 _ 100 water jet
 اویل هیتر  30000 kcol/k
50000 kcol/h
50000 kcol/h
 توربو جت  5.5 kw _ 3000 rpm
7.5 kw _ 3000 rpm
7.5 kw _ 3000 rpm
 باسکول قیر  11 kw _ 250 Liter
11 kw _ 250 Liter
11 kw _ 250 Liter
 فلکس قیر 35000Liter_Oil Heater 50000Liter_Oil Heater 50000Liter_Oil Heater
 حد اقل برق مورد نیاز  300 kw
 حداقل آب مورد نیاز  4 inch
 4 inch
 4 inch

 30 عدد سیکلون "8 در یک مجموعه

کارخانه آسفالت افقی

از مزایای این طرح می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-کاهش فضای اشغال شده توسط تجهیزات .

2-تولید به صورت مداوم و بدونه وقفه.

3-سیستم تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه.

4-پرتابل بودن سیستم(به آسانی و در کمترین زمان دمونتاژ و مونتاژ می شود).

** مهمترین مزییت این طرح اقتصادی بودن آن است که با قیمت های بسیار پائین تر از نوع عمودی آن تولید می شود.

**کارخانه تولید آسفال گرم افقی در مرحله طراحی می باشد به محض آمده شدن مشخصات سیستم ارایه خواهد شد.**